GREKLAND 2009

jag har varit i grekland och italien i sommras. nu kommer lite bilder från grekland1 gång när jag jick före alla ner till stranden gick jag till hunden som varge morgon och vislade ett spesielt läte så kom han för ha fick såva ute och aldrig komma in. men i alla fal så hade jag me mig en frispi och vatten flaska. jag hälda vatnet i frispin somm en skål och gav hunden vatten för det var så varmt ute han blev smalare och smalare för varge dag. och han kom springande mot mig och bärgade slicka mig och han tog tasen igenom grinden och sen den andra fram tasen. och sen huvudet igenom och då börgade jag bli lite orolig att han skulle komma igenom med hela kropen till mig och då försökte jag ta in tasarna igen men föriktigt men han ville inte. då drog han igenom med magen och sen en bak tas och sen andra baktasen och sist rumpan. jag blev hur orolig som hälst för han tog igenom sig ut till mig och hur skulle jag gör nu grinden var hög och spetsar högst upp och grinden var låst och sen var det sten mur efter. men när han kom ut till mig så skakade ju det i grinden och det lät. 
och då hörde jag att i huset där ägarna bor öpnades en dör och dottern kom ut och blev en förskreklig min. för vem skulle vilja se att någon holler i ens egna djur. 
jag frågade henne på engelska och mit hjärta dunkade hår t för jag var rädd 
och jag frågade om hon kunde prata engelska men hon såg utt som ett frågeteken. 
för hon kunde bara prata grekiska. och när valpen såg dottern så drog han sig in igen och hon såg 
det och hon tog upp valpen och vände sig omm och ropade på sin mamma och jag pasade på at kuta ner till stranden. sen när mamma och dom andra kom så frågade jag vad hunden var då och mamma sa att hunden lekte med dottern. och jag berättade om för dom vad som hade hänt men jennifer trode mig inte och dom andra var osäkra om dom trode mig eller inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0