USA dag 6 Måndag 1/04/13

USA dag 6. 1april måndag 2013.
Vi gick upp lite efter 6 i alla fall jag. Dom andra gick upp ungefär vid 5 eller halv 6. Jennifer duschade och sen gick vi och åt frukost. Efter frukost gick vi alla in på våra hotell rum och packade ner alla värdefulla föremål och sen fixade till det sista. När vi var klara så gick vi till bilen med 5 rader av säten alltså 15 sittplatser och vi är bara 8a stycken och jag har ett helt eget säte :D. men i alla fall vi tog bilen och körde downtown först till Lombard street som har tusen kurvor och är jätte brant och innan man kan åka ner där måste man åka upp för typ världens brantaste bil backar hela området har sånna branta backar. Vi skulle åkta Cablecar alltså en sorts tvärbana som är cool men alla var fulla. sen till painted ladies Som är hus som är med i massa serier tillexempel en serie som gick för länge sen som hette fullt hus med Mary kate ang Ashley. Vi gick ur bilen där och tog bilder på husen och en jätte grön trädgård. Sen åkte vi till ett parkerings plats och parkerade bilen och gick sen till fishermans Warf/Pier 39 som är en känd pir och där finns det massa vilda sjölejon. När vi hade kollar färdigt så gick vi till ett café och köpte fika. Jag gick upp till sports affären som jag var i 2010 och köpte min baseball jacka och köpte en liknande jacka fast det står giants (baseball teamet). Efter när vi hade fikat så Sen till Telegraph Hill (Colt Tower) En av dom coolaste tornen enligt mig. Den har varit med i så himla många filmer. Där köpte jag en tiger mössa. Eftersom det är varm fast det är lite regnigt i början så tänkte vi att vi skulle åkta vi till China Town och sen åkte vi till Golden gate park. Det duggade bara när vi kollade på dom kända husen. Resten så blev det så himla soligt det var över 20 grader. efter china town gick vi typ 15 kvarter och det var branta kvarter. Och gick till bilen och lämnade några grejer och sen gick vi och åt. När vi var klara så köpte jag en tröja i en affär där det var en schyst kille som jobbade. Sen körde vi till Google och Apples hus och sen till en affär och sen till tacobell. När vi åt klart så åkte vi till hotellet och pappa och Jennifer och jag badade i ute poolen när vi satte oss i bubbel poolen så fick vi sällskap av en pappa och en son i jennifers och min ålder och hans lillasyster typ 3-5år gammal. Killen var faktiskt söt. Vi alla pratade en stund sen gick vi upp och jag duschade sen tänkte jag sova nu vid 22:00 så god natt. I Sverige är kl 7 på morgonen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0